דף מאמר
איך לחסוך בעמלות על ניהול חשבון בבנק?

 
התנהלות מול הבנק

​​​​​​​נוהגים לערוך השוואות מחירים של סלי קניות ומוצרים בסופר? בודקים היכן ניתן לקצץ בהוצאות הסלולר והטלפון ועוד? הנה עוד אפיק שכדאי לבדוק – העמלות שאנו משלמים על ניהול חשבון הבנק וכרטיסי האשראי שלנו. 

איך תתנהלו מול הבנק וחברת כרטיסי האשראי ותחסכו בהוצאות העמלות? שישה צעדים פשוטים ונקודות למחשבה:

1. השוו בין התנאים המוצעים לכם בבנק הנוכחי לבנקים אחרים. סקר השוק יאפשר לכם לבדוק האם מחיר השירותים שאתם משלמים הוא הנמוך ביותר שאתם יכולים לקבל. אם ראיתם שאתם יכולים להשיג בבנק אחר תנאים טובים יותר, אל תהססו לנהל משא ומתן לתנאי הניהול בחשבון עם הבנק הנוכחי. אם אתם לא מסופקים ממה שהבנק הנוכחי מציע, שקלו את המעבר לבנק אחר. יחד עם זאת, המחיר הוא לא הדבר היחידי שיש לשקול בעת מעבר לבנק אחר. מומלץ לשים לב גם לשירותים המקוונים שהבנק מציע לכם, פריסת הסניפים, שעות הפתיחה וזמינות הבנק, יחס מקצועי מצוות הבנק ועוד. אם בכל זאת החלטתם לנייד את חשבון הבנק, דעו כי יש לכם זכויות ולבנק יש חובות להבטחת מעבר פשוט ומהיר. היעזרו ברשימת הפעולות: איך מעבירים חשבון מבנק אחד לאחר?

2. בחנו את האפשרות להצטרף לאחד ממסלולי העמלות שהבנק שלכם מציע. הצטרפות למסלול העמלות יכולה להוזיל משמעותית את העמלות שאתם משלמים מדי חודש עבור פעולות בערוצים השונים (ערוץ ישיר באינטרנט, מסוף וטלפון ופעולות מול הפקיד). לפי הנחיות בנק ישראל, מחויבים הבנקים להציע שני מסלולי עמלות בתשלום חודשי קבוע: מסלול בסיסי הכולל  עד 10 פעולות בערוץ הישיר ועד פעולת פקיד אחת שמחירו המפוקח לא יעלה על 10 ₪; מסלול מורחב הכולל עד 50 פעולות בערוץ הישיר ועד 10 פעולות פקיד. היעזרו במחשבון מסלולי עמלות באתר של בנק ישראל שיסייע לכם להשוות ולבחור באפשרות המתאימה והזולה ביותר – מסלול בסיסי, מורחב או תשלום עבור כל פעולה ללא בחירת מסלול. קראו עוד על שירות מסלולי העמלות בבנק.

3. בדקו זכאות להטבות ותנאים מועדפים בבנק. אם אתם שייכים לקבוצת לקוחות בשלב חיים מסוים (חיילים, סטודנטים, גמלאים וכו') או מאוגדים דרך מקום עבודה (עובדי מדינה, משרתי קבע ופורשי צה"ל, חברות מסוימות וכו') או דרך חברות במועדון צרכנים כלשהו, אתם זכאים להטבות שונות בבנק. מעבר להטבות והנחות אישיות, כדאי להיות מודעים להטבות ומבצעים כלליים שהבנק מעניק ללקוחותיו ולבחון את כדאיותם.

4. השוו בין עלות כרטיס האשראי שברשותכם ובין עלותם של כרטיסי אשראי המונפקים על ידי חברות כרטיסי האשראי ישירות. כך, אולי, תוכלו לחסוך סכום נוסף בכל חודש. כמו כן, בדקו האם שייכות לקבוצת לקוחות (שלב בחיים, מקום העבודה או מועדון צרכנות) מקנה לכם  הטבות בכרטיס האשראי. אם יש ברשותכם כרטיסים לא פעילים, החזירו אותם למנפיק וחסכו בעמלות מיותרות!

5. השתמשו באמצעי התשלום המתאים ביותר לכם. לכל אמצעי תשלום יתרונות וחסרונות, המתורגמים לעלות ונוחות עבורכם. לפני כל תשלום על רכישה או שירות, חשוב לבחור את אמצעי התשלום המתאים ביותר לצורך אותה פעולה. למשל, המזומן הוא הכי זמין ופשוט והיתרון בו שהוא מתקבל בכל מקום ובכל מצב. אבל אין הגנה מפני גניבה ולרוב לא ניתן להסתובב עם סכומי כסף מזומן גבוהים לעסקאות גדולות ואין הגנה מפני גניבה. לחלופין, שיק מאפשר לכם שליטה מלאה על גובה הסכום ומועד התשלום בניגוד לאשראי, אבל בניגוד לאשראי לא ניתן לבדוק בעת ביצוע התשלום את מצב החשבון ולוודא שיש כיסוי לתשלום. אם נתתם שיק ללא כיסוי, הבנק עשוי להחזיק את החיוב, לחייב אתכם בעמלה בגין החזרת השיק ואף להגביל את החשבון שלכם.

6. השתדלו להשתמש בעסקת תשלומים רק במקרים מתאימים. על אף שאפשרות התשלומים נשמעת אטרקטיבית, זכרו שאין בה הקלה ממשית. בעסקת תשלומים גובות חברות כרטיסי האשראי עמלה עבור כל תשלום ולכן פיצול עסקה למספר תשלומים אינו כדאי תמיד. צפו בסרטון: אחראי עם כרטיס אשראי.

קראו עוד איך נכון להתנהל מול הבנק.