הממונה על שוק ההון קידמה בתקופה האחרונה צעדים משמעותיים להגברת התחרות בתחום השיווק במטרה להוזיל את עלויות
החיסכון הפנסיוני ולהגביר את כוחו של הצרכן.
הצעדים כללו תיקוני חקיקה אשר נוגעים לפעילותם של סוכני הביטוח ומנהלי הסדרים פנסיוניים, בתחום מתן שירותי שיווק פנסיוני לעובדים ושירותי התפעול למעסיקים.
טרם החקיקה מעסיק היה רשאי לקבל שירותי תפעול פנסיוני מסוכן ביטוח אשר שיווק את המוצרים הפנסיוניים לעובדיו. במרבית המקרים, שירותים אלו מומנו מתוך דמי הניהול שמשלם העובד כאשר המעסיק לא נדרש לתשלום נוסף. מצב זה הוביל לניגודי עניינים של הסוכן והמעסיק בכל הנוגע לשיווק ותפעול המוצר הפנסיוני של העובדים.
מעסיק ישלם עבור שירותי התפעול שמעניק לו הסוכן.
הסכומים שמשלם המעסיק יחזרו אל העובד. ייבחר מוצר ברירת מחדל עבור העובדים.
בנוסף, נקבע כי עובד יבחר בסוכן או יועץ שיעניק לו שירותי שיווק או ייעוץ פנסיוני. במקביל, מעסיק לא יתנה ביצוע עסקה במוצר פנסיוני או מתן שירות אחר שעליו לספק לעובד, בכך שתבוצע על ידי סוכן או יועץ מסוים. החוק אף מאפשר לעובד שלא להיעזר כלל בסוכן ביטוח ולעבוד באופן ישיר מול הגוף המוסדי שמנהל את החיסכון הפנסיוני שלו.
תיקון זה נדרש על מנת לחזק את מעמדו של העובד. הסיבה היא שעובדים רבים אשר ביקשו לקבל שיווק או ייעוץ פנסיוני שלא באמצעות הסוכן שעובד עם המעסיק, נתקלו בסירובו של המעסיק לממש את רצונם ולעיתים אף החמיצו הזדמנות להצטרף למוצר פנסיוני בתנאים טובים יותר.
נושא נוסף בו עוסק החוק נוגע לתגמול של סוכני ביטוח. החקיקה החדשה אינה מאפשרת לסוכן ביטוח לקבל כפל תגמול עבור אותו שירות. הסוכן חייב לבחור האם הוא מעוניין לקבל תגמול על ידי עמלה שוטפת מהגוף המוסדי או על ידי תשלום ישיר מהלקוח.