קיימים שני ערוצים בהם ניתן לבצע פעולות בבנק:
פעולה על-ידי פקיד – כל פעולה הנעשית ישירות מול פקיד בנק, פנים מול פנים או באמצעות מוקד טלפוני. בפעולות אלו נכללות הפקדת מזומן, משיכת מזומן, הפקה ומסירת תדפיס לבקשת לקוח, העברה או הפקדה לחשבון אחר, פדיון שיק (כולל משיכה בשיק עצמי), הפקדת שיק (לכל קבוצה של עד 20 שיקים), תשלום שובר ופריטת מזומן.פעולה בערוץ ישיר – כל פעולה הנעשית שלא מול פקיד בנק, באמצעות האינטרנט, כספומט, הוראת קבע או הרשאה לחיוב החשבון. בפעולות אלו נכללות זיכוי חשבון באמצעות מסלקה, חיוב בכרטיס אשראי, הפקדת מזומן, משיכת מזומן במכשיר אוטומטי, העברה או הפקדה לחשבון אחר, תשלום שובר, שאילתת מידע בכל נושא (החל מהשאילתה השביעית בחודש), משיכת שיק, הפקדת שיק (לכל קבוצה של עד 20 שיקים), גם באמצעות תיבת שירות וחיוב על פי הרשאה לחיוב חשבון או הוראת קבע.
עד היום, שילמתם על ניהול חשבון הבנק שלכם עבור כל פעולה שביצעתם. כלומר, התשלום השתנה מדי חודש, בהתאם למספר הפעולות שביצעתם. מהיום, תוכלו להצטרף מראש למסלול עמלות, שיגדיר תשלום חודשי קבוע למכסת פעולות בחשבון, פעולות בערוץ ישיר וכן פעולות על-ידי פקיד. עבור כל פעולה שמעבר למכסת הפעולות המוגדרת למסלול שתבחרו, תשלמו עמלה נוספת, בהתאם לתעריפון הבנק. רוצים לדעת עוד? קראו מה באמת צריך לדעת על ניהול חשבון בנק.
כל בנק מחויב להציע שני מסלולי עמלות לפחות:
מסלול בסיסי – כולל עד 10 פעולות בערוץ ישיר ועד פעולה בודדת באמצעות פקיד. מחיר מסלול זה מפוקח על-ידי בנק ישראל ומחירו עד 10 ₪.מסלול מורחב – כולל עד 50 פעולות בערוץ ישיר ועד 10 פעולות באמצעות פקיד. מחירו אינו מוגבל על-ידי בנק ישראל.
שימו לב!
תוכלו להישאר עם תעריפי העמלות ששילמתם עד היום,
בהתאם למה שסיכמתם עם הבנק ולהטבות שאתם זכאים להן.
מומלץ להשוות בין ההצעות ולבחור את האפשרות המשתלמת
עבורכם.